söndag 11 november 2012

Söndag kväll.......

....och det känns lite tomt.
Har haft Karin här hemma i 4 dagar och
nu har hon åkt tillbaka till falun igen.
Säjer som Marie, som också har en
utflugen dotter...." Det är svårt att acceptera att
det numera är ett gästrum"
Men snart är hon här igen och julpysslar.

Det enda som ger lite julkänsla just nu här
är den vackra amaryllisen.
Köpte en VIT ....trodde jag....på Svedrins
handelsträdgård i Rudskoga för några
veckor sen.
Det fanns massor av planterade löker
röda för sig och vita för sig.
Jag tog en vit.....trodde jag.....
men när jag kom hem så såg jag ju
på den medföljande lappen att min
amaryllis skulle bli röd.
Blev allt lite besviken för jag ville ha en
vit nu i väntan på julen.
Men inte ska man vara besviken när denna
fula och intetsägande lök bjuder på
denna skapelse.
Ser en 3:e knopp som är på gång upp.

1 kommentar:

  1. Hej där .. såå många roliga och fina pusselbitar du visar....det är kul nu de här måndaderna när en får pyssle å ha sej... såg gött ut den där ostkaka.. och vacker blomma.. fast den va rö å inte vit.. ;) kram..Pia

    SvaraRadera