onsdag 14 november 2012

Gör ett försök......

....att väcka mina julkänslor.
Ja, hur gör man det bäst då?
Jag bestämde mig i morse att idag ska det
spelas julmusik på väg till jobbet kl 06.00
Tog med mig Petet Jöbacks julskiva.....
....trodde jag.....Det var en DVD
som följde med hans julbok och den ville
inte min cd-spelare veta av.
Så fet fick bli Rix morgonzoo som vanligt.
inte ett dugg juligt.
Men när jag kom till jobbet blev jag så
glad för Magnus, min arbetskamrat började
sjunga på O, helga natt.
Den hart det fortstt mde lite julstök.
var till Karlstad och köpte där en julklapp.
Stannade till i Alster och var inne på
Svarta lampan och köpte ljusslinga till
altanen och en ljusstake till köksfönstret.
Köpte också tyg som sedan sydde en
värmeljuspåse av när jag kom hem.
Och under tiden spelade jag julmusik.

Önskar nu att jag ska vakna till en ny dag
med rimfrost och sol.
I norgon ska jag ut i skogen med mina små kompisar
och prata om hur djuren förbereder sig för vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar