lördag 26 november 2011

Julbak

Dagens beting var att baka kakor.
I vår familj är vissa av oss riktiga
kakmoster så det går åt en del under jul


Fruktkaka är ett måste till jul tycker många
men inte jag. Jag gillar det inte.
Men idag blev det ändå ett par bakade här.

Första gången faktiskt.
Anledningen till detta är att jag ska ge
bort en till nån jag vet gillar det skarpt.
Det kan ju också vara så att nån vän som
besöker oss i jul också gillar fruktkaka.
Annars när jag bakar kakor blir det sådant
som jag själv gillar. Och eftersom jag älskar
allt med nötter och mandel blir det ofta
nåt med nötter och mandel.
Grekerna är det mandelmassa i och
Marängsnitten är det mandelmaräng på.
I Franska våfflorna testade jag nåt nytt
jag smakade på ett kyrkkaffe för ett tag sen.
I smörkränen blandar man marzankräm.
Har ännu inte svamakat mina men de
Christina bjöd på i Vike missionshus var jättegoda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar